zaterdag 28 februari 2009

Steeds beter contact

Inderdaad, zoals je kan lezen in de titel vlotten onze contacten hier steeds beter met de plaatselijke bevolking. Dit is goed voor onze bachelorproef maar ook aangenamer om stage te doen en dergelijke. Zo hebben we nu ook al enkele ouders gezien van kinderen die ons bedankten voor de goede lessen in school. Ook de twee jonge meisjes: Jolly en Janice die voor ons koken en onze was doen zijn al helemaal losgekomen. In het begin was het enkel van ‘Hello, how are you?’ maar nu vertellen ze echt wel al meer, plagen we elkaar, laten ze ons dingen proeven (en wij hen),… Wij zijn hier dus echt wel overal met open armen ontvangen. En toch… mis ik soms de leuke babbels met mijn pedagenootjes, het lekker eten van mijn moeder, het geplaag met mijn zussen, de knuffels van mijn vriend, onze warme douche,… Maar het is hier wel leuk, daar moet je niet aan twijfelen! Als ik opnieuw de kans zou krijgen zou ik hem terug met twee handen grijpen, het is de moeite waard! Zaterdag vertrekt Caroline, de lector van de studenten verpleegkunde en na de lunch gaan we met de auto naar Kasese om wat boodschappen te doen en terug eventjes op internet te kunnen (hopelijk)… Maar normaal gezien zullen we hier volgende week internet hebben want er is nu iemand gekomen met een modem en dergelijke en we zullen dus per maand voor het internet moeten betalen. Er kan wel maar steeds één iemand op dus we zullen wat moeten afspreken. Zondagmorgen eerst naar de mis en in de namiddag hebben we dan onze vergadering in school. O ja, we hebben donderdagavond een muis of rat zien binnenglippen in de kamer, dat was wel even schrikken! Ik heb zelfs in paniek op het bed gesprongen en zo per ongeluk het muskietennet van een medestudent afgetrokken… Gelukkig zagen we het dier na een tijdje terug naar buiten lopen en ik heb dan geholpen om het muskietennet terug te hangen… Eind goed, al goed dus

Geen opmerkingen: